Sista dagen innan semester


Comments Off on Sista dagen innan semester

Hej på er!

Idag är det min sista arbetsdag innan semestern. SÅ härligt det ska bli med sommar!!! Har liksom inte lyckats få någon riktig sommarkänsla än när jag bara fortsatt jobba på som vanligt. Minst sagt annorlunda från när jag pluggade och jag alltid tog ett väldigt tydligt steg rakt in i sommaren samma dag som sista tentan var skriven i slutet av maj.

MEN, icke att förglömma, så har jag ju då betald semester för första gången i mitt liv. Tjoho!! Det är typ värt att fira.

Ja, annars då? Jo jag har ju som sagt jobbat på. Typ alla tog semester förra fredagen då den berömda byggsemestern drog igång, så har varit ganska öde här denna veckan. Men vi är ändå några tappra själar kvar här som kan luncha osv tillsammans, så jag överlever.

Nästan alla mina projekt som jag jobbar med drar igång rejält direkt efter semestern, så har lagt mycket tid nu på att förbereda olika saker. Till exempel är jag med och planerar en workshop i ett av projektet och i ett annat sätter jag ihop en PowerPoint som jag ska presentera i augusti. Åh och när jag skriver projekt så menar jag inte byggprojekt! Nu är jag ju på verksamhetsutveckling och inte projektering eller produktion. Så när jag pratar om projekt menar jag saker som utvecklar vår verksamhet. Till exempel ett nytt verktyg för att prissätta våra bostäder, eller att vi ska testa en miljövänligare betong på några byggarbetsplatser. Superspännande att få jobba med!

Hoppas ni har och får en helt underbar sommar. Vi ses om fyra veckor!

Comments Off on Sista dagen innan semester



Bookmark and Share

Please leave a comment - click here!

Jonas gästbloggar


Comments Off on Jonas gästbloggar

Jag har fått ett fint mejl från Alexandra med frågan om jag skulle kunna vara gästbloggare vilket jag givetvis kan och vill!

Jag heter Jonas och hänger för tillfället på Oslokontoret i mitt tredje block där jag går som biträdande projektledare. Jag måste börja det här inlägget med att kommentera norrmännens oförmåga att inte ta fika 2-3ggr per arbetsdag. Till en början saknade jag det oerhört men nu, efter lite drygt två månader, klarar jag mig galant utan och måste snarare stämma in i en förundran över Sveriges vana att springa fram och tillbaka mellan fikarum och arbetsplats. Sedan måste jag svara att Ja! De äter väldigt mycket mackor här, vilket är det vanligaste som har kommit på tal innan jag åkte hit när jag berättat för folk om att jag ska bo och arbeta i Norge.

Sedan finns det såklart en massa fallgropar i språket som lätt förvirrar en men som ger sig efter ett tag.

Här är några exempel:

Svenska                –               Norska

Projektledare     –               Projektchef

Arbetschef           –              Projektledare

FKI                          –               NKI

Mäta                      –               Måle

Rolig                      –              Lugn

Den enda bild jag hittade på mig själv där jag världsvant glider runt i stålhätta, laptop och varsel i byggbarackerna ute på Porslinskvarteret i Gustavsberg där jag var under 12 veckor i höstas.

Den enda bild jag hittade på mig själv där jag världsvant glider runt i stålhätta, laptop och varsel i byggbarackerna ute på Porslinskvarteret i Gustavsberg där jag var under 12 veckor i höstas.

Men att vara här i Norge och arbeta hos JM AS istället för JM AB är i det stora hela inte så stor skillnad ändå. Uttrycket ”ett JM” som myntas ofta och som syftar på att vi arbetar på samma sätt oavsett geografisk plats stämmer väldigt bra och den kunskap jag hade i bagaget från tidigare block (produktion och projektering) har jag kunnat nyttja i stort sätt fullt ut här.

Just nu är det början på semestertider som tyvärr grusade min idé om att fotografera hela min projektgrupp men här på bilden nedan är i alla fall tre glada personer som jobbar med projektet ”Myrvoll stasjon” och som snart ska gå på en välförtjänt ferie (semester).

Fatima, Kim och Linda i vår del av kontoret där vi som jobbar med detta projekt sitter.

Fatima, Kim och Linda i vår del av kontoret där vi som jobbar med detta projekt sitter.

Myrvoll stasjon ja, ett stort projekt som innehåller väldigt mycket mer än bara bostäder (totalt ca 700 hushåll). Vid en snabb summering i huvudet är det mataffär, fridlysta salamandrar som får egen damm, stort gemensamt torg för hela området med småbutiker, eget energibolag, stora infrastrukturutbyggningar i samarbete med kommunen, två nya förskolor och säkert mycket mer som jag ännu inte har hunnit sätta mig in i.

Skogsåsen med radhus till höger och Trelasttomta med flerbostadshus till vänster som tillsammans bildar projektet Myrvoll stasjon.

Skogsåsen med radhus till höger och Trelasttomta med flerbostadshus till vänster som tillsammans bildar projektet Myrvoll stasjon.

Det är i alla fall väldigt kul att få vara med i utvecklingen av just detta projekt och att få gå som biträdande projektledare gör att jag får en helhetsbild på de många olika utmaningarna och egenskaperna som projektet har.

I veckan fick vi precis höra på resultatet av en egen låt som vi har beställt till marknadsföringen av området. Den ska användas till ”radiospottar” som ska sändas i olika kanaler under hösten och därmed öka kännedomen och intresset för projektet. Väldigt häftigt!

Det var allt från Norge!

Ha de!

//Jonas

Comments Off on Jonas gästbloggar



Bookmark and Share

Please leave a comment - click here!

Continuing a Long Legacy of Industry Leadership


Comments Off on Continuing a Long Legacy of Industry Leadership

My name is Joe Beck, and I’m one of the two American Global Trainees currently living in the great city of Charlotte, North Carolina, USA. I’m working as a Trainee for Commercial Lawn and Garden Sales in the Husqvarna division. This segment deals with all of Husqvarna’s commercial end users who rely on our products every day to get the job done on time while maximizing their output and profit.

 

Husqvarna’s Global Trainee Program is truly a once-in-a-lifetime opportunity. To date, this position has taken me to Europe twice, all across the Eastern US, to industry-wide expositions, and to corporate top management conferences. I’ve met Husqvarna employees from Executive Vice Presidents to factory workers; from service representatives to the company CEO. I’ve recently celebrated my 1-year work anniversary, and I’m incredibly proud to say that I work for a company as open, dynamic, and exciting as Husqvarna Group. I’m incredibly grateful for this opportunity, and I’m excited to see what challenges lie ahead for us Trainees in the months ahead.

 

As I rotate through each department in my program roadmap, my duties vary vastly from one role to the next. Each day is a new day, and every project I work on demands the utmost skill and attention. It is a truly challenging and stimulating work environment. To date, I’ve ridden with salesmen across the country, trained brand ambassadors, facilitated industry-wide trade shows for Husqvarna, and designed and executed several marketing strategies and advertisement campaigns. I’ve also worked on a variety of fascinating projects, including robotics marketing, data management, sales analytics, and product management.

 

As multi-faceted as this program is, its also important to realize the strong role that each of us trainees play in the future of Husqvarna Group. Our company is over 325 years old, and has a renowned passion for innovation and constantly looking ahead for the next big trend. Its up to us, as future leaders in this incredible company, to carry on this legacy. Although the challenge may be great, and the marketplace may become even more dynamic with the passing years, I have no doubts that with the guidance of our teammates, that legacy will remain strong for years to come.

 

All the best,

 

Joe Beck

Comments Off on Continuing a Long Legacy of Industry Leadership



Bookmark and Share

Please leave a comment - click here!

Ready when you are!


Comments Off on Ready when you are!

Ciao Ragazzi, my name is Giuseppe and I graduated within International Logistics and Supply Management in Sweden (MSc, in Jönköping). After finishing my studies I started my exciting journey as a Global Trainee for the Husqvarna Group.

Since then I got to know amazing people while working within international project groups and along different departments. Allow me to quickly recap the last 10 months:

I started my international rotation in Ulm (Germany), where I was working for the Logistics department. While working in Ulm I was responsible to reduce the logistics costs by improving the stock levels and establishing a new delivery concept together with a card board supplier. In addition to that, I also got the opportunity to undertake a pre-study for an automated warehouse solution for our spare parts logistics warehouse in Laichingen. Both tasks were characterized by the fact that I could not really apply theories and knowledge I acquired throughout my studies. Thus, it made the tasks extremely interesting since I had to think outside the box and move out of my comfort zone.

Meanwhile, I have already past 4 months of my second rotation. I am now based in Aycliffe, UK, where I am working within Supply Chain Management and Sales. My learning curve throughout the last couple of months was amazing. I got assigned with the role as a Project Manager and I am currently setting up a new customer, thereby coordinating logistical, sales, financial & IT related topics. I actually never expected to get a similar amount of responsibility assigned, before I started this program. Hence, I am really happy that I got this chance to prove myself in an competitive global environment.

Aside from the work, one of the best things about being a Global Trainee for Husqvarna Group, is the opportunity to meet new people from different cultures. I have made many new friends in the past couple of months, and have also had the pleasure of exploring the variety of nature that the cities of the UK have to offer.

Can’t wait to tell you more about my stay in Sweden as well as our next training modules in the USA and China.

In diesem Sinne, see you soon & arrivederci!

Giuseppe Anello

Global Trainee Logistics & Operations

Comments Off on Ready when you are!





Bookmark and Share

Please leave a comment - click here!

Supply Chain, resa och sommarkänslor


Comments Off on Supply Chain, resa och sommarkänslor

De senaste veckorna har jag haft min placering hos Supply Chain. Eftersom det är området jag läste min master inom samt att jag redan sett avdelningen på Corporatenivå är det väldigt spännande att nu få lära mig mer om hur vi arbetar i Stockholm. Jag började på Inköpsavdelningen där jag bland annat fick följa med på flera möten med våra leverantörer, otroligt spännande att se hur den kontakten går till! Därefter gick jag vidare för några veckor på Material Management. De har i uppgift att dels lägga ordrar på material som vi använder i vår produktion, dels att göra en detaljplanering för när vi ska producera vad. När jag var på Corporate Supply Chain fick jag se hur man gör en grovplanering över produktionen, denna används sedan på lokal nivå för att lägga den exakta planen. Sista stoppet på Supply Chain är Logistik, deras ansvar är våra lager, godsmottagning och distribution.

Det är väldigt skönt att vara på de avdelningar där jag har som mest kunskap från universitetet. Det är väldigt mycket lättare att följa med i diskussioner och problem som uppstår, vilket känns väldigt kul! Jag har även haft väldigt givande uppgifter på alla dessa avdelningar. Uppgifter som både är lärorika och intressanta för mig och som samtidigt tillför nytta för avdelningarna, vilket gör det ännu roligare att genomföra dem.

Förra veckan smygstartade redan på söndagen då vi traineer och vår chef åkte till Heidelberg (Tyskland). Det var dags för Summit 2 av 3 under traineeprogrammet. Vi spenderade en dag på vårt kontor i Heidelberg, där vi har forskning och utveckling. Vi fick presentationer av representanter från, i stort sett, alla avdelningar där, samt en rundvandring i laboratorier och i den småskaliga produktionsanläggningen som finns där. Det var kul att upptäcka att många av de metoder som jag fick använda på laborationer under mina kurser inom bioteknik användes på laboratoriet. Även om jag inte kommer ihåg dem i detalj så var det kul att se att de användes på riktigt och få en uppdatering om hur de fungerar. Denna Summit hade vi även fokus på change management och kulturella skillnader. Inom båda områdena var vi, sedan vår förra Summit, uppdelade i olika grupper och hade nu presentationer samt övningar på respektive ämne. Väldigt intressant, men också väldigt intensivt. Många tankar kring hur man själv och andra agerar utifrån olika kulturella skillnader och hur vi på bästa sätt kan hitta vägar för att minimera missförstånd och samarbeta på ett smidigt sätt. En av kvällarna hade vi en gruppaktivitet – geotagging. Väldigt kul sätt att hinna se väldigt mycket av en stad. Har ni någon gång chansen, kan jag absolut rekommendera några dagar i Heidelberg – väldigt mysig stad med små gator, gränder och där det inte riktigt märks att det bor så många som 150 000 invånare.

Väldigt skönt att komma iväg på en sådan här resa och få ett avbrott och lite miljöombyte, men samtidigt är det väldigt intensivt och tar mycket energi. Måste erkänna att jag är lite inställd på att ha ett långt sommarlov framför mig nu. Försommaren som annars har varit full med pluggande, tentor och skolavslutningar, märks nu knappt. Insåg att ett nytt sommartecken är att sommarjobbare har börjat på jobbet – det finns alltså studenter som pluggat klart för terminen och som nu har sommarlov – då måste det ha blivit sommar. Lika mycket som jag nu saknar långa sommarlov, lika skönt är det att slippa stressen med att söka sommarjobb och istället ha fast jobb med betald semester, inte så tokigt det heller.

 

Trevlig sommar!!

Bilder från vårt kontor inklusive utsikt från takterrassen, Heidelberg slott och floden som rinner genom staden.

 

Comments Off on Supply Chain, resa och sommarkänslor





Bookmark and Share

Please leave a comment - click here!

Gästblogg från Uppsala


Comments Off on Gästblogg från Uppsala

Hej!

Nu har turen kommit till mig att skriva ett inlägg här på traineebloggen. Mitt namn är Johanna Widén, 26 år från Uppsala. Jag jobbar på Region Öst, eller lite mer precist, i Uppsala. Jag har (precis som Alexandra) varit trainee på JM sedan september förra året. Ett otroligt roligt jobb där man ställs inför nya utmaningar varje dag.

Här är en bild på mig när jag var ute i produktion i höstas och fick vara med vid en gjutning.

Här är en bild på mig när jag var ute i produktion i höstas och fick vara med vid en gjutning.

Jag tänkte berätta lite mer vad jag gör på dagarna här i Uppsala.

Just nu är jag inne på mitt tredje block, som är projekteringsledning. En roll där man måste klara av att ha många saker på gång samtidigt. Som projekteringsledare är den huvudsakliga uppgiften att utveckla projektet och ta fram handlingar som sedan produktion tar över. Detta görs i konsultgruppen som består av en eller flera konsulter från varje disciplin (A, K, El, VVS etc.).

Jag och min handledare Christian har just nu tre olika projekt som vi jobbar med. Det första är projektet Kungsgatan 66 som är ett projekt som precis har produktionsstartat etapp 1 och ska byggas i centrala Uppsala, på just Kungsgatan 66. Just nu är det bara en grop, men det kommer bli väldigt fint när det är klart!

En bild på hur det ser ut idag.

En bild på hur det ser ut idag.

En bild på hur det kommer se ut när det är klart.

En bild på hur det kommer se ut när det är klart.

Det andra är ett projekt som vi fick ta över för bara någon månad sedan. Det är ett lite mindre projekt som ska byggas i stadsdelen Gränby här i Uppsala. Det är det här projektet som jag har ägnat mest tid åt. Upphandlingen av konsulter är i fullgång och projekteringen drar igång efter semestern. Det ska bli riktigt kul då det är jag som ska få hålla i projektet så mycket som möjligt.

Det sista projektet vi har är ett småhusprojekt en liten bit utanför stan. Där har produktionen dragit igång och projekteringen är klar. Det är lite att göra trots det då det alltid kommer upp frågor från produktion som måste lösas.

Några saker som en vanlig dag kan bestå av:

  • Möten, antingen med konsultgruppen eller ute på bygget med produktion.
  • Upprättande av olika dokument som ska fram när ett projekt drar igång (bl.a. tidplan och projekteringskalkyl).
  • Mailande med konsulter för att lösa olika frågor som har dykt upp.
  • Och mycket annat…

Det var en liten inblick i vad jag sysslar med om dagarna.

/Johanna

Comments Off on Gästblogg från Uppsala



Bookmark and Share

Please leave a comment - click here!

Min vecka


Comments Off on Min vecka

Hej allihopa! Hur mår ni idag? Med mig är det bra, har en stabil fredagskänsla och peppar inför sommaravslutning med min hemregion ikväll! Vi ska minsann ha middag på någon trevlig båt osv. Ska bli jättekul att träffa och hänga lite med dem igen, har ju hunnit gå några veckor nu sen jag jobbade med dem på projektering.

Men hur har resten av min vecka varit då, undrar ju ni då (såklart!! hehe). Jo tackar som frågar, den har varit bra. Lite annorlunda än det vanliga till och med. I måndags var jag på poträttfotografering och fick nyttja min icke existerande talang för att posera. I onsdags fick vi traineer här på Verksamhetsutveckling delta som observatörer på KoM-rådet och sen i torsdags även som observatörer på Hållbarhetsrådet. Vilket förmodligen inte säger er någonting alls, men båda råden kan förklaras som två av de högsta beslutsorganen inom JMs beslutshierarki för verksamheten.

KoM-rådet hanterar beslut som rör JMs processer och produkt, medan Hållbarhetsrådet rör beslut som kopplar till hållbarhet. Det var superintressant att få höra vilka frågor som har störst fokus just nu och diskussionerna kring dem. Väldigt lärorikt! Börjar dessutom få större förståelse för hur “beslutssnurran” fungerar på företaget, vilket gör att mycket annat faller på plats. Fast ska inte bli för kaxig, för det är ganska komplicerat. Tur att jag har några månader till på mig att klura ut mer 😉

Slänger in en bild från ett av våra platsbesök på byggarbetsplatser i november förra året. Lätt att glömma hur kallt det var nu när vädret är behagligt. Mitt budskap: never forget. (Christoffer och Bahar i mitten ser dock väldigt avslappnade ut, men låt er icke luras. Det var kallt.)

Slänger in en bild från ett av våra platsbesök på byggarbetsplatser i november förra året. Lätt att glömma hur kallt det var nu när vädret är behagligt. Mitt budskap: never forget. (Christoffer och Bahar i mitten ser dock väldigt avslappnade ut, men låt er icke luras. Det var kallt.)

Comments Off on Min vecka



Bookmark and Share

Please leave a comment - click here!

WorldWorkTour


Comments Off on WorldWorkTour

Hej,

Jag heter Ulrika Orstadius och jag är ytterligare en trainee från Stockholmskontoret. Tänkte ta tillfället i akt och blogga lite från min #worldworktour och berätta om mina upplevelser från programmet hittills.

Vem är jag och vad gör jag här? Stora frågor som kan besvaras på en miljon abstrakta sätt, men rent faktamässigt så är jag Ulrika, född och uppvuxen i Göteborg. Jag pluggade nere i Lund till civilingenjör inom medicin och teknik och flyttade till Stockholm en vecka innan jag påbörjade traineetjänsten. Jag visste rätt tidigt att jag ville gå ett traineeprogram och när jag hittade Octapharmas – var jag säker på att det var dit jag ville. Det jag gillar med Octapharmas Corporate Trainee Program är att man får möjligheten att rotera hos så många olika funktioner – jag menar hittills har jag varit runt (nästan) överallt hos Produktionen, jag har också varit hos: Logistik, Material Management, Inköp, Produktionssupport, Validering, Finans och IT m.m. På denna korta tid har jag träffat nästan hela Stockholmsiten och jobbat tillsammans med kanske 500-600 personer (alltså faktiskt jobbat tillsammans med). Det är så häftigt!

Man får ett stort helikopterperspektiv på hela verksamheten som man kommer att kunna använda sig av i sin framtida yrkesroll och man har en möjlighet att bygga ett nätverk på väldigt kort tid. En annan del som lockade med detta program är den internationella sidan av det. Vi har under programmets gång ett antal rotationer och summits där vi är på andra siter än vår hemmasite. Ett stort antal av dessa hamnade efter varandra för min del – därav hashtaggen #worldworktour, hehe.

Just nu är jag på min längre internationella placering som är på vårt huvudkontor hos Corporate Branding i Lachen, Schweiz.  Innan detta var jag, Mathias och Viktoria på besök i Dessau, Tyskland, en av två platser där vi har visuell inspektion och paketering. Efter min tid här i Lachen skall jag till produktionssiten i Wien, Österrike, och därefter är det en summit i Heidelberg, Tyskland. Full rulle! WorldWorkTour!

Det som är kul med att komma ut till andra siter är dels att få se de saker som man inte kan se i Stockholm, dels att få uppleva de olika arbetskulturerna. På mitt kontor här i Lachen exempelvis består teamet av mig från Sverige, en från Spanien, en från Tyskland, en från Skottland och två från Frankrike. Jag älskar denna internationella miljö. Vi är så otroligt lika och olika på samma gång och det gör det väldigt spännande att gå till jobbet.

Jag är mer för visuella förklaringar än att ta in information via text, så hoppas på att kunna lägga ut några filmklipp från några av siterna i framtiden för att visa hur det ser ut. Until next time – Ciao!

 

Ett traineeprogram med utsikt

 

 

 

 

 

 

 

 

Comments Off on WorldWorkTour





Bookmark and Share

Please leave a comment - click here!

Och plötsligt så drog det igång


Comments Off on Och plötsligt så drog det igång

Hej allihopa!

Det är fredag tänkte jag skriva, men icke! Det är ju faktiskt onsdag, halvdag och superkort vecka. Så nu sitter jag här och tittar på hur min vecka har varit och planerar hur jag ska lägga upp nästa vecka, som om det vore fredag. Och mitt i allt det här så inser jag plötsligt att oj, nu känns det som om flera projekt och uppgifter faktiskt har dragit igång! Wohoo!!

Den här första tiden på nytt block är lite svår tycker jag. Många nya intryck så min hjärna känns fullproppad, samtidigt som arbetet inte riktigt hinner dra igång direkt vilket innebär att min produktivitet inte precis har varit på topp.

Mitt schema har varit ganska fullt ändå med många introduktioner för de olika avdelningarna här på Verksamhetsutveckling och startmöten för projekt. Det är väl mer jag som gärna vill kunna se och ta på vad jag har gjort, vilket kan vara lite svårt när tid på dagarna går åt mycket möten. Ska bara komma ihåg att mötena är lika nödvändiga och att det också är något jag gjort även om de inte resulterar i någon produkt jag direkt kan ta på. Eller ja, mötesanteckningar är ju i och för sig något jag alltid får med mig efteråt, he he he.

Avslutar mina fredags- (onsdags..) tankar med min nya utsikt från min plats här på fjärde våningen.

Ha en superbra långhelg, så hörs vi nästa gång!!

Utsikt från pl 4

 

Comments Off on Och plötsligt så drog det igång



Bookmark and Share

Please leave a comment - click here!

Reflektera mera


Comments Off on Reflektera mera

Jag har hunnit vara med om en hel del sen vi hördes sist. Jag har genomfört och avslutat mitt projekteringsledarblock, jag har haft teorivecka nummer två och jag har påbörjat mitt block på Verksamhetsutveckling. Så låt oss reflektera!!!

När jag tänker tillbaka på min tid på projektering känner jag mig glad. Är glad över att jag fick chansen till att prova på att jobba med så många olika delar inom projektering och nöjd över att jag faktiskt fixade det!

Såhär i efterhand var min största utmaning det enorma informationsflödet man utsätts för som projekteringsledare. Är informationen något som jag bara behöver veta, behöver jag agera på den eller vidarebefordra den till någon annan? Och hur prioriterar jag mitt arbete? Hur ska jag göra för att kunna fokusera på en uppgift åt gången när det samtidigt ramlar in fler och jag blir avbruten?

För att hantera det insåg jag att det handlar om att arbeta med struktur, arbetsmetodik och personlig effektivitet. Något som jag faktiskt inte använt mig av på samma sätt under min studietid som jag känner att jag behöver nu.

En liten inblick i en del av min struktur.

En liten inblick i en del av min struktur.

Teoriveckan efter avslutat projekteringsblock innehöll som föregående väldigt intressanta moment som coachning i att leda sig själv och att vi traineer fick delta i bolagsstämman. Nästa vecka ska vi redovisa vår analys av bolagsstämman för vår VD Johan Skoglund. Att vi får chansen att arbeta mot koncernledningen genom både Business Case och bolagsstämman på det här viset tycker jag är en av höjdpunkterna i traineeprogrammet.

takvandring av Agnes copywright

Vi takvandrade under teoriveckan, sjukt coolt! Foto: Agnes Lindblom.

Nu sitter jag här på Verksamhetsutveckling, två veckor in i blocket. Jag delar rum med två andra traineer i min årgång (Tone och Alexander) vilket är väldigt trevligt. Under vår tid här kommer vi att genomföra olika typer av utredningar för hela avdelningen, med väldigt spridda fokus. Som avdelningsnamnet ger en ledtråd om håller Verksamhetsutveckling på med allt som har att göra med utveckling av JMs verksamhet. Jag håller till exempel på med att undersöka utföranden av solceller i våra bostäder, Alexander ska ta sig an förbättringsförslag från våra kollegor i produktion om hur vi kan bygga smartare och Tone ska se om vi kan strukturera upp riktlinjer kring hur vi på JM bör bygga ägarlägenheter. Gott och blandat helt enkelt!

Mina kontorsbuddies Alexander och Tone!

Mina kontorsbuddies Alexander och Tone!

Det var allt för den här gången, tack och hej!

Comments Off on Reflektera mera



Bookmark and Share

Please leave a comment - click here!

Older Entries Newer Entries