Vad innebär det egentligen att arbeta i ett internationellt företag? Jo det innebär att ditt liv kan förgyllas av fluffiga hönor! Men låt oss gå tillbaka lite i tiden, senast jag skrev här var jag säljare och hade ett grymt team på 16 personer i Stockholm och flera hundra medarbetare i Sverige som gjorde samma sak som jag. Men i mitt dagliga jobb kände jag inte av vår internationella närvaro nämnvärt. Som tur var fick jag som en del av UTP-programmet verkligen känna av företagets internationella prägel ändå. Jag fick möjlighet att åka på utbildning i England, träffa mina Europeiska UTP-kollegor såväl i London som i Amsterdam plus att jag fick chansen att deltaga i en workshop ihop med vår amerikanska VD i samband med en hållbarhetskonferens i London. Detta var inte bara givande för min personliga utveckling utan det gjorde mig naturligtvis också till en bättre säljare då jag på ett helt annat sätt förstod den helhet vi arbetade inom!

hons

Sedan dess har jag påbörjat min nya roll som Projektledare på digitala marknadsavdelningen. Nu är vi ett team bestående av två personer och jag rapporterar direkt upp till min chef som sitter i ledningsgruppen. Det skulle kunna låta som att vi är ett litet team men aldrig har jag känt mig så uppbackad och fylld av konstruktivt teamarbete som nu. Detta beror på att mitt europeiska digitala team består av runt 40 personer och varje vecka har vi webkonferenser och delar erfarenheter från våra olika länder och diskuterar gemensamma projekt vi bedriver. Kulmen av detta samarbete nådde vi förra veckan när vi begav oss till Paris för en tre dagar lång konferens fylld med workshops, återblickar på de olika ländernas digitala aktiviteter från förra året och många spännande diskussioner om hur vi kan utveckla oss än mer under år 2015. Men den största behållningen av den här resan var ändå att vi på kontoret i Paris hade fluffiga hönor som stoltserade på innergården. För dig låter det kanske inte så spektakulärt men för mig var det en fantastisk upplevelse! Det bästa med att jobba för ett internationellt företag är just utbytet av upplevelser och lärdomar som man annars inte hade fått! Höns, FLUFFIGA HÖNS, var inte något jag hade förberett mig på och det är bannemig en internationell erfarenhet som jag kommer ha med mig länge! För i slutändan handlar det inte om vad du ser utan det handlar om att få se saker som överraskar dig, som du lär dig någonting nytt utav eller som kan inspirera dig att prestera eller må bättre. Detta är något som händer varje vecka på Coca-Cola Enterprises, vare sig det handlar om fluffiga höns, roliga digitala marknadsaktiveringar från ett annat land eller om nya perspektiv på vår omvärld!