Denna vecka har jag och Christoffer hälsat på Service center i Ånge. Vi tog nattåget upp, åt frukost i på Scandic i Östersund och sedan vidare mot Ånge. Service center är SJs kundtjänst, det är dom som svarar när man ringer SJ. Vi fick rundvandring och presentation av verksamheten och sen möjlighet till medlyssning.

Jag tyckte det var mest spännande att se hur vi hanterar sociala medier som Facebook och Twitter. SJ fick ju förstapris häromveckan av Internet World som “Top 5 Socially Devoted Facebook brands”. Kolla här: http://internetworld.idg.se/2.1006/1.587558/sa-blev-deras-facebook-kundtjanst-bast-i-sverige

En av de saker som jag jobbar på just nu är hur vi kan bli bättre på att inte bara svara kunderna snabbt utan också samla upp alla smarta förbättringsförslag som skrivs till oss (eller genom hashtags) på sociala medier. En grej jag skulle vilja fixa är “Veckans bästa facebook-förslag” på intern-tv:n på huvudkontoret.

20141208_142612_resized_1

 

Christoffer och jag på stationen i Ånge